Tankar

Tids optimist kan man kalla mig.


 
Den här låten gillar jag, den kanske inte är så optimistisk. Men den kan verkligen förmedla känslor.


Märkte inte att klockan gick väldigt fort igår, så det blev en ganska sen kväll trots att jag skulle upp kvart i 5 imorse. När klockan ringde studsade jag upp från sängen hur pigg som helst och började packa alla mina kläder och böcker, som vanligt i sista sekund.
Som en gammal farbror vid namn Axel alltid brukade uttrycka sig ”det var på f*tthåret att jag hann”. Och det kan jag verkligen hålla med om, det var på sekunden att jag hann till flygplatsen innan alla skulle gå ombord för att resa till Kramfors som mig, eller vidare till Sthlm.


Nåväl, nu sitter jag här i Härnösand i min nästan tomma lägenhet och har tagit en paus från att försöka skriva ner en massa anteckningar till ca 800 sidor kurslitteratur, som vi ska examineras på, nu på fredag. Samtidigt som jag måste skriva klart en uppgift som ska vara inlämnad senast imorgon. Men som tur är så är jag nog en optimist i/om det mesta, så jag kämpar och tänker positivt! :)



Någonting som jag brukar tänka på när jag är ute och promenerar, och som jag tycker att vi/du ska fundera på.. När du möter en människa på en gångstig eller någonstans där ni går emot varandra. Tittar du upp och säger hej, eller ler mot personen?. Eller tittar du ner i backen eller åt ett annat håll en kort bit just innan ni möts, och fortsätter med det tills att ni har gått förbi varandra? Om du gör som det andra alternativet, tittar du då bakåt en stund efter att du har passerat personen? Sedan kan man fundera varför man gör som man gör.
Det var bara en av mina konstiga/roliga funderingar och tankar som jag har, och som jag tänkte att jag skulle dela med mig utav :P

Nu ska jag återgå till plugget.
Take care! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0