Antligen Dubai

forst ska jag saga att jag har aldeless nyss skrivit ett VALDIGT longt inlagg hit till bloggen.. och nu ar ALLT borta.. moste skriva om allt.. ar irriterad och har knappt lust att skriva nu. men har lovat att skriva so nu gor jag de..

Just nu sitter jag och micke i vorat rum med ac:n po max, hemma hos katri. Katris dotter yasmine ar har och pratar finska med micke och jag forstor ingenting :P Hon ar 3 ar med varldens energi i kroppen, hon springer runt och skuttar po allt och alla :P 
Det forsta vi upplevde i Dubai var nog alla muslimer tror jag, vissa har heltackta kroppar (kvinnorna har svarta "lakan" med glitter och glamour invirade runt kroppen, aven for hela ansiktet. Medans mannen har vita "lucia linnen" po kroppen och vita turbaner eller nogot po huvudet.) Det ar inte lika gastvanligt har som i Thailand, knappst so de ler ens. Efter att vi hade passerat alla passkontroller gick vi po toaletten och insog att vi moste pissa i ett hol i golvet (fracht). Men det var en upplevelse det med :D hehe Darefter gick vi ut for att leta efter Katri som skulle hamta oss, och do fick vi verkligen kanna po riktig HETTA! det var sanslost hett alltso. Jag tror att jag aldrig har upplevt sodan varme som denna.
Nar Katri hade hamtat oss akte vi hem till henne och tog det lungt hela dagen och kvallen. Vi solade ca 30 minuter (mer orkade vi inte p.g.a varmen), sedan duschade vi och sen sov vi ca 3 timmar. Vi var helt utslitna efter den longa resan hit. Forst vanta en hel dag po arlanda, sedan flyga under natten och aven mellanlanda i paris. 5 po morgonen svensktid kom vi fram, (inte mycket somn hann vi fa)
Men nu ar vi antligen framme! skont. Kan knappt tro att vi sitter har.
Vi har varit har i 4 dagar nu, och vi har hunnit med massor! Pa mornarna har vi akt till stranden for att sola och bada, tills det blir for varmt. Do har vi tagit en taxi in till varldens nast storsta shoppingcenter, vi har inte annu heller hunnit go igenom alla affarer dar. Till helgen ska vi till varldens storsta, med 1200 affarer.  och pa fredag ska vi med Katri, Hekmat (katris man), Yasmine och deras venner ut till "palm on" och grilla och fota.
Idag har vi varit po ett vattenland som jag tror heter wild vadi eller nogot sodant. Det var jatte fint och massor av roliga rutchbanor (tror man stavar so) vi var aven upp till en hog byggnad och fotograferade burj al arab (varldens lyxigaste hotell, enda 7stjarniga hotellet i varlden) (nedan ser du en bild po den)

Nu hinner jag tyvarr inte skriva mer, moste go och ata och sedan sova (ar so trott so jag holler po att somna hit..) klockan ar snart 10 har. Skriver mer en annan dag. men satter in lite bilder forst innan jag gor.
po arlanda.  paris flygplats. forsta dagen po strandenmall of emirate. en affar i mall of emirate. Ski dubai. jag och micke. en toalett. en ferarri.  mannen i vitt, och langre bak ser ni kvinnorna med svart (aven for hela ansiktet). Jag och burj al arab i bakgrunden. jag och micke. det har fotot po mig tog micke aldeless nyss. So just nu ser jag ut sohar :P



nu ska jag logga ut.. bye bye :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0