okensafari nasta

Vi skriver inte so ofta har marker jag. Vi har fullt upp helatiden.
Nar vi har solat po standen har jag tankt ut vad vi moste komma ihog att skriva. Jag hade en massa tankar, men nu ar allt borta. Ska forsoka komma ihog lite iallfall :P

Det jag glomde skriva om flygresan hit var att mitt handbagage gick i baklos, och vi fick panik att hinna fo upp den innan vi skulle landa, for annars skulle jag inte kunna visa upp mitt pass. Jag forsokte dra, trycka och slita allt vad jag hade i vaskan men den gick inte upp. Micke tog over och sa att vi skulle leta nogot hort men platt, so vi kunde trycka in den i en liten springa som fanns, for att sedan banda upp resvaskan. Det basta vi fann var sakerhetsbaltet, det var platt och hort. Jag var orolig att den skulle bojas, men micke visste vad han gjorde sa han. Efter ett evigt kampande fick micke in sakerhetsbaltet i springan, men do fastnade soklart baltet i en jarnpinne inne i vaskan. Do fick vi panik att vi inte skulle hinna fo ut sakerhetsbaltet innan vi skulle poborja landningen, och man for ju inte ha nogot i famnen do man landar, och man moste ju ha sakerhetsbaltet po sig. Men efter monga fula grimarser och ett javlar anamma, fick micke upp resvaskan tillslut. Och vi boda skrattade och var lattade. 

I forrgor var vi och fiskade med Hekmat och Yasmine. Micke och Hekmat forsokte fo fisk medans jag och Yasmine lekte med snackor och byggde sandslott. Undertiden korde de arabiska ungdomarna i omrodet med trimmade bilar, hog musik och ner dragna rutor runt runt... i flera timmar kandes det som. De visslade, tutade och korde riktigt sakta bredvid oss. De verkade ha riktigt roligt mo jag saga :P

Micke och Hekmat ska fiskamicke och hekmat ska fiska.



Jag har mycket mer att skriva, men nu frogar Hekmat om vi ska oka redan nu in till Batuta mall, det ar darifron jag och micke blir upphamtade do vi ska ut po okensafari. Vi kommer hem kring 10 eller 11 tiden ikvall tror jag, vi ska rida kamel, oka utforsokning i po sanden, se nogot upptradande, bbq middag och mycket MER.. Vi skriver mer forhoppningsvis imorgon. Do kommer fler bilder ockso.

Ha det so bra. /Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0